De vereniging

De Nederlandse Vereniging voor Ruimtevaart (NVR) is hét platform voor ruimtevaartprofessionals in Nederland. Wij hebben een rijke 70-jarige historie en hebben in die periode de Nederlandse ruimtevaart zien groeien tot de hedendaagse sector van wereldklasse.

Wij hebben een actief netwerk van bijna 1200 leden en het ledental blijft groeien. Onze leden zijn óf professioneel bij de ruimtevaart betrokkenen, óf studenten bij ruimtevaart-gerelateerde studierichtingen óf andere belangstellenden en fans van de Nederlandse ruimtevaart. De ruimtevaart sector is er één die wordt gekenmerkt door de passie van alle mensen die er werken en die door de ruimtevaart worden geinspireerd.

De NVR biedt haar leden een platform voor informatie, communicatie en activiteiten. Voor onze leden organiseren wij evenementen zoals o.a. lezingenavonden, filmavonden en netwerkborrels. Wij doen dit als onafhankelijke vereniging, maar ook in combinatie met andere organisaties.

Naast onze nieuwsbrieven en initiatieven op de sociale media ontvangen leden ook het glossy magazine “Ruimtevaart”. Ruimtevaart bestaat al bijna zo lang als de NVR zelf, en geeft achtergrondinformatie over lopende en toekomstige ruimtevaartprojecten en ontwikkelingen in ruimteonderzoek en ruimtetechnologie. Zo veel mogelijk wordt aandacht geschonken aan de Nederlandse inbreng daarbij, en de artikelen worden geschreven door onze redactie en een team enthousiaste vrijwilligers. Ruimtevaart is een blad over en voor de ruimtevaart sector en wordt geschreven voor iedereen met interesse – met of zonder technische opleiding.

Chat hier met secretariaat van de NVR